Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych "OF"
Dyrektor Wydziału - mgr Małgorzata Grzesińska
Dyrektor Wydziału - tel. (44) 741-49-94
Sekretariat Starostwa - tel. (44) 741-49-00 fax (44) 741-49-01
Zespół ds. funduszy unijnych - tel.(44)741-49-52
Zespół ds. oświaty, kultury i sportu –
tel. (44)741-49-55, (44)741-49-56, (44)741-49-57, (44)741-49-58, (44)741-49-59
e-mail:
Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych –„OF”- zajmuje się oświatą, upowszechnianiem i organizacją kultury, kultury fizycznej i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie Powiatu Opoczyńskiego oraz zadaniami dotyczącymi pozyskiwania funduszy unijnych.
Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności prowadzenie spraw związanych z:
1)w zakresie Zespołu ds. Oświaty, Kultury i Sportu:
a)zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych w tym z oddziałami integracyjnymi, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo – wychowawczych, poradni psychologiczno – pedagogicznych i innych przewidzianych w odrębnych przepisach,
b)nadzorem organu prowadzącego nad działalnością szkół i placówek w ramach spraw administracyjnych obejmujących w szczególności przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów oraz dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki,
c)przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki prowadzonej przez Powiat Opoczyński,
d)przygotowaniem projektów uchwał Zarządu Powiatu w sprawie powierzania lub odwoływania ze stanowiska dyrektora szkoły lub placówki prowadzonej przez Powiat Opoczyński,
e)prowadzeniem spraw związanych z oceną pracy dyrektora szkoły lub placówki prowadzonej przez Powiat Opoczyński,
f)prowadzeniem ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
g)kontrolą prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanych z budżetu Powiatu szkołom i placówkom prowadzonym przez inne podmioty,
h)nadawaniem i cofaniem uprawnień szkoły publicznej szkołom niepublicznym,
i)ustaleniem planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych,
j)zapewnieniem dzieciom i młodzieży z terenu Powiatu posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, na wniosek rodziców/opiekunów prawnych, odpowiedniej formy kształcenia, w tym kierowanie do młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
k)kalkulacja przewidywanej subwencji dla szkół i placówek prowadzonych przez Powiat,
l)przygotowaniem projektów uchwał organów powiatu w sprawie:
-zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,
-zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz przyznania zwolnienia od obowiązku realizacji zajęć,
-regulaminu dotyczącego przysługujących nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz dotyczących godzin ponadwymiarowych i godzin doraźnych zastępstw,
-nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach (zespołach szkół, placówkach) prowadzonych przez Powiat,
-ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat,
-określenia rodzaju świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobu ich przyznawania,
-ustalenia wysokości miesięcznej stawki dotacji na jednego słuchacza/wychowanka w szkołach/placówkach publicznych prowadzonych przez podmioty inne niż Powiat oraz w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dotowanych przez Powiat w danym roku,
-określenia szczegółowych zasad, trybu przyznawania i pozbawiania oraz rodzaju i wysokości stypendiów sportowych nagród i wyróżnień dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe oraz trenerów szkolących zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe,
-warunków i trybu przyznawania wyróżnień i nagród pieniężnych dla trenerów oraz innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej,
m)przygotowywaniem sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat,
n)przygotowaniem informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach egzaminów maturalnych oraz potwierdzających kwalifikacje zawodowe w tych typach szkół, których prowadzenie należy do zadań własnych Powiatu,
o)prowadzeniem postępowania egzaminacyjnego nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego oraz przygotowywanie projektów decyzji w sprawie jego nadania,
p)kierowaniem nieletnich, wobec których sąd zastosował środek wychowawczy w postaci umieszczenia w młodzieżowym ośrodku wychowawczym, do ośrodka wskazanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE),
q)prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem dotacji przez Powiat na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru,
r)umieszczaniem na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru znaku informującego o tym, że zabytek ten podlega ochronie,
s)opracowywaniem i realizacją powiatowego programu opieki nad zabytkami,
t)ustanawianiem i prowadzeniem listy społecznych opiekunów zabytków z terenu Powiatu,
u)wspieraniem kultury regionu opoczyńskiego,
v)realizacją zadań powiatowej biblioteki publicznej,
w)prowadzeniem ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia nieprowadzących działalności gospodarczej,
x)nadzorem nad działalnością stowarzyszeń mających swoją siedzibę na terenie Powiatu Opoczyńskiego, z wyjątkiem stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
y)nadzorem nad działalnością fundacji mających swoją siedzibę lub prowadzących działalność na terenie Powiatu,
z)współdziałaniem z innymi podmiotami w celu stwarzania warunków dzieciom i młodzieży szkolnej z terenu Powiatu do czynnego uczestnictwa w różnych formach współzawodnictwa sportowego;
za)prowadzeniem spraw związanych ze zlecaniem zadań publicznych z zakresu działania Wydziału i udzielaniem na nie dotacji przez Powiat na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym również rozliczaniem udzielonych dotacji;
2)w zakresie Zespołu ds. Funduszy Unijnych:
a)dokonywanie analizy możliwości uzyskania dofinansowania ze środków unijnych na określone cele, przekazywanie tych analiz zainteresowanym wydziałom i jednostkom organizacyjnym Powiatu;
b)monitorowaniem terminów wdrażania konkursów w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
c)inicjowanie, prowadzenie, koordynowanie i rozliczanie, w tym wniosków o płatność, przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych,
d)przygotowywanie dokumentacji (wniosków) w celu pozyskania środków unijnych,
e)współdziałanie z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi przy przygotowaniu, realizacji, rozliczeniu i sprawozdawczości projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem