Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Opocznie
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Opocznie - "PZOoN"
prowadzi sprawy związane z orzekaniem o niepełnosprawności.
Przewodniczący Powiatowego Zespołu - mgr Elżbieta Wiktorowicz
Przewodniczący Zespołu - tel. (44) 741-49-91
Sekretariat Starostwa - tel. (44) 741-49-00 fax (44) 741-49-01
Obsługa interesantów - tel. (44)741-49-32
Sekretarz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności –
tel. (44)741-49-33
Obsługa interesantów: Poniedziałek, Środa, Czwartek - w godz.7:30-15:30
Wtorek - w godz.7:30 - 17:30
Piątek - w godz.7:30- 14:30
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Opocznie "PZOoN" – realizuje zadania z zakresu administracji rządowej dotyczące orzekania o niepełnosprawności osób, które nie ukończyły 16 roku życia, orzekania o stopniu niepełnosprawności osób które, ukończyły 16 rok życia, wystawiania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność i stopień niepełnosprawności oraz wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych oraz dla placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
Do podstawowych zadań Zespołu należy, w szczególności:
1)prowadzenie punktu udzielającego informacje o trybie i zasadach postępowania w zakresie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;
2)wydawanie wszelkich druków wniosków i zaświadczeń dostępnych w Zespole;
3)przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności oraz wskazaniach do ulg i uprawnień osób posiadających orzeczenia o inwalidztwie lub niezdolności do pracy, wraz z wymaganymi załącznikami;
4)dokonywanie wstępnej weryfikacji złożonego wniosku pod względem formalno-prawnym;
5)wyznaczanie lekarza do dokonania wstępnej weryfikacji złożonej dokumentacji medycznej;
6)zawiadamianie na piśmie osoby zainteresowanej lub przedstawiciela ustawowego dziecka o konieczności uzupełnienia dokumentacji medycznej oraz wyznaczanie terminu złożenia brakującej dokumentacji;
7)zwracanie się do właściwego organu rentowego o udostępnienie kopii orzeczenia o niezdolności do pracy lub o zaliczeniu do jednej z grup inwalidów;
8)prowadzenie kompleksowej dokumentacji wnioskodawców w sposób wynikający z obowiązujących przepisów i zaleceń;
9)wyznaczanie składu orzekającego, w tym przewodniczącego, spośród członków Zespołu;
10)powołanie spośród członków Zespołu, składu orzekającego do rozpoznania wniosku i wydania orzeczenia;
11)ustalanie terminu i miejsca posiedzenia składu orzekającego;
12)zawiadamianie osoby zainteresowanej lub przedstawiciela ustawowego dziecka o terminie rozpatrzenia wniosku;
13)przygotowanie spraw na posiedzenia składów orzekających;
14)sporządzanie protokołu z posiedzenia w sprawie wydania orzeczenia;
15)wydawanie orzeczeń o:
a)niepełnosprawności,
b)stopniu niepełnosprawności,
c)wskazaniach do ulg i uprawnień osób posiadających orzeczenia o inwalidztwie lub niezdolności do pracy,
d)umorzeniu postępowania,
e)odmowie, uchyleniu, zmianie orzeczenia;
16)przyjmowanie odwołań od wydanych orzeczeń oraz przygotowywanie do nich materiałów i protokołów;
17)przesyłanie odwołań wraz z aktami sprawy do wojewódzkiego zespołu;
18)wydawanie kopii orzeczeń na wniosek osoby zainteresowanej;
19)wydawanie postanowień w sprawie:
a)uchybienia terminowi do wniesienia odwołania,
b)odmowy przywrócenia terminu do wniesienia odwołania,
c)przywrócenia terminu do wniesienia odwołania,
d)niedopuszczalności wniesienia odwołania;
20)zawiadamianie osoby zainteresowanej lub przedstawiciela ustawowego dziecka o niezałatwieniu sprawy w terminie oraz o wyznaczeniu nowego terminu do jej załatwienia;
21)przyjmowanie i weryfikacja wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej;
22)prowadzenie czynności związanych ze sporządzaniem legitymacji osoby niepełnosprawnej;
23)przyjmowanie i weryfikacja wniosków o wydanie karty parkingowej dla osób niepełnosprawnych oraz dla placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się;
24)wydawanie zawiadomień dotyczących:
a)terminu i miejsc odbioru karty parkingowej,
b)odmowie przyznania karty,
c)wezwania do uzupełnienia braków formalnych we wniosku,
d)pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia;
25)zamawianie i dystrybucja blankietów kart parkingowych;
26)prowadzenie czynności związanych ze sporządzaniem karty parkingowej;
27)prowadzenie czynności związanych z trybem zwrotu karty parkingowej;
28)przygotowanie dokumentacji do archiwizacji;
29)przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji, prowadzenie archiwum zespołu;
30)wnioskowanie do Starosty o powoływanie i odwoływanie członków Zespołu;
31)przekazywanie do Wojewody wniosku o skierowanie członków Zespołu na szkolenia uprawniające do orzekania;
32)koordynowanie szkoleń i dokształcenia członków Zespołu;
33)prowadzenie ewidencji zaświadczeń uprawniających do orzekania o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności;
34)prowadzenie akt i spraw osobowych członków Zespołu;
35)akceptowanie skierowań na badania specjalistyczne, w przypadku gdy dokumentacja medyczna jest niewystarczająca;
36)przekazywanie skierowań na badania do wojewódzkiego Zespołu;
37)obsługa Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności;
38)w ramach systemu EKSMOoN prowadzenie rejestrów:
a)wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności,
b)wniosków o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
c)wniosków o wydanie orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień,
d)odwołań do wydanych orzeczeń o niepełnosprawności,
e)odwołań do wydanych orzeczeń o stopniu niepełnosprawności,
f)orzeczeń oraz dokumentów wspomagających,
g)posiedzeń składów orzekających,
h)legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
i)legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności,
j)wniosków o wydanie karty parkingowej,
k)decyzji o przyznaniu karty parkingowej,
l)zestawień i sprawozdań,
m)wydatków i planów finansowych zespołu,
n)wykazu danych osobowych pracowników i członków zespołu;
39)zgłaszanie zbioru danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych;
40)prowadzenie ewidencji osób biorących udział w przetwarzaniu danych osobowych;
41)opracowywanie instrukcji zarządzania systemem informatycznym;
42)opracowywanie polityki bezpieczeństwa systemu EKSMOoN;
43)prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Zespołu;
44)opracowywanie i przekazywanie Wojewodzie kwartalnej informacji o realizacji zadań zespołu;
45)przygotowywanie i przekazywanie informacji miesięcznej o wykorzystaniu dotacji z budżetu państwa i zapotrzebowanie na środki finansowe na kolejny miesiąc;
46)przygotowywanie umów zlecenia zawieranych z członkami składów orzekających;
47)rozliczanie rachunków oraz faktur przedkładanych przez członków składów orzekających za wydane orzeczenia;
48)współdziałanie z organami administracji rządowej i organami samorządu terytorialnego oraz innymi instytucjami i organizacjami w sprawach pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a także z organami orzecznictwa rentowego;
49)powoływanie i odwoływanie Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Opocznie oraz jego obsługa administracyjno-biurowa.
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem