mgr inż. Renata Bielas
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - tel. (44) 741 49 17
Sekretariat Starostwa - tel. (44) 741-49-00 fax (44) 741-49-01
e-mail:rzecznik@opocznopowiat.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - „PK”- wykonuje zadania samorządu powiatowego w
zakresie ochrony praw konsumentów.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
1)zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie
ochrony ich interesów;
2)występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów
konsumentów;
3)składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w
zakresie ochrony praw konsumentów;
4)współdziałanie z właściwymi delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5)realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.